E-Mails are deleted at receiving the inbox
Hello Community,got a big problem with an exchange server of an customer.Maybe you can help me to solve the problem.Thank you very much! Environment: Microsoft Exchange Server 2003 Windows XP / 2000 Outlook 2000 / 2003 / 2007 OWA (Outlook Web Access) 2 independent of each other existing ADs Description in english: Hello, I support a customer, with other companies. In the company there is an user who got an problem I cant solve. The users problem is that all e-mails which are received with the outlook client, instantly disappear and not remain in the inbox. There are no rules in outlook. You can see the new e-mail in the OWA (Outlook Web Access), but when you start outlook and want to receive the copy from the exchange server, they disappear in the OWA and also in your Outlook inbox. Even a computer reinstallation brought no solution or the command /cleanrules. So we decided to delete the mailbox and create an new one. This also brought no improvement and the error still exists. The e-mails are an intermediate level and can be seen at the menu point "Deleted Items restore. A restore fails because they are automatically "deleted" again. The only way to get them out of this area is to restore them and then to close outlook immediately. Then you have to mark them as read in the OWA (here they appear now again). Affected by the problem are only unread e-mails! This issue exist on different computers independently of each other, there must be a server problem. The mailbox of the user was, how I already said, deleted an recreated. Noticed is that with Outlook 2000 the problem does not occur, but only with only with Outlook 2003 / 2007. This maybe means that there that is something wrong with the exchange cache mode. After I disabled the mode in Outlook, the emails didnt disappear no more. But this is not solving the actual problem, it has only been circumvented. In the company there are 2 Active directories. One is managed by the company itself (AD for Windows Logon, ) and the other by an other company who also supports the exchange server. During the procedural, deleting the mailbox, to my knowledge, the AD Account which is linked to the mailbox, has not been deleted Thank you for your support and sorry for my very bad english. Sincerely, Willi S Description in german: Hallo, ich supporte einen Kunden, mit weiteren Firmen. Bei einem User tritt folgendes Problem auf, auf dass ich leider keine Lsung mehr wei: Bei dem User tritt das Problem auf, dass alle E-Mails die mit dem Outlook Client abgeholt werden, sofort verschwinden und nicht im Posteingang bleiben. Es gibt im Outlook keine Regeln und es wird auch nicht in ein PST File abgeholt. Die E-Mails sind in der OWA zu sehen, sobald diese dann mit Outlook abgeholt werden, verschwinden diese in der OWA und sind auch nicht im Outlook Posteingang. Da selbst eine Rechner-Neuinstallation keine Lsung brachte oder der Befehl /cleanrules, wurde das Postfach neu angelegt. Dies brachte ebenso keine Besserung und der Fehler besteht nach wie vor. Die E-Mails liegen in einer Zwischenebene und knnen mit dem Menpunkt Gelschte Elemente wiederherstellen eingesehen werden. Ein wiederherstellen schlgt fehl, da diese automatisch wieder gelscht werden. Die einzigste Mglichkeit, Sie aus diesem Zustand wieder in das Postfach zu bekommen ist, Sie wieder herzustellen, Outlook sofort zu schlieen und dann die E-Mails in der OWA als gelesen zu markieren (hier erscheinen diese dann wieder). Betroffen von dem Problem sind also nur ungelesene E-Mails! Da dieses Problem auf verschiedenen Rechner unabhngig von einander auftritt, muss es ein serverseitiges Problem sein. Das Postfach des Users wurde wie gesagt schon neu angelegt. Aufgefallen ist, dass mit Outlook 2000 das Problem nicht auftritt sondern nur mit Outlook 2003 / 2007. Dies lies vermuten, dass es etwas mit dem Exchange-Cache-Modus zu tun hat. Deaktiviert man diesen im Outlook, verschwinden die E-Mails nicht mehr. Dies ist aber keine Lsung des eigentlichen Problems, sondern es wurde nur umgangen. In der Firma gibt es 2 Active-Direktories. Eine wird von der Firma selber verwaltet (AD fr Windowsanmeldung) und die andere von der Firma, die auch den Exchange-Server betreut. Bei der Aktion, wo das Postfach gelscht wurde, wurde meines Wissens nicht das AD-Konto gelscht, welches an das Postfach geknpft ist. Vielen Dank fr die Untersttzung. Freundliche Gre, Willi S
December 16th, 2008 1:56pm

Hi Will, Please let me know about the Service Packs for Windows Server, Exchange Server and the Outlook Clients? Which antivirus is installed on the client as well as on the server? Try to disable the antivirus from the client and check if the issue persists, you can try to disable the services by following these steps: Click on start, then click on run (if run is not available then type run, as you click on start and hit enter). On the run window type "msconfig" (without quotes) Click on services tab, click on "hide all microsoft services", now click on disable all Click on startup tab, click on disable all Click on OK and restart the computer It could be the issue on the client, as if you open Outlook in online mode, its exactly like OWA and thus the local ost is not in use, which might be affected Have a look at this link: http://www.outlookpower.com/issues/issue200405/00001283001.html Let me know if it helped Harpreet.
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December 17th, 2008 1:50am

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